wildly constant 2
Installation | Alma Lucia Balmes | seit 2019
Die Installation wild beständig 2 besteht aus 5 Bildstelen. Jede besteht aus aufrechten Metallstäben, auf denen in fragiler Balance ein Rahmen aus Holz und Glas montiert ist. Die Bildträger zeigen jeweils zwischen Glasscheiben eine auf Acryl gedruckte Fotografie. Diese Stelen werden im Raum angeordnet und bilden gemeinsam eine Narration – Totenschädel, Ruder, Boot, Hände und Moorlandschaft werden hier in eine bedeutungsreiche Beziehung zueinander gesetzt und mit der Betrachterin oder dem Betrachter in einen Dialog gebracht. Sie werden durch die dichte Anordnung der Stelen beim Betreten der Installation aufgefordert, sich einen Weg durch die allansichtigen Arbeiten zu bahnen. Da erst im Betrachten und Erfahren alle Dimensionen zusammengeführt werden, wird nicht nur der Ort, sondern auch die Betrachterin und der Betrachter physisch in Bewegung gebracht. Im nachvollziehenden Denken, im Zusammenbringen der verschiedenen Elemente der Arbeit, im Entdecken ihrer und seiner eigenen Reflektion auf den Fotografien wird sie oder er sich nicht mehr getrennt vom Werk betrachten.
wild beständig 2
Installation
Edelstahl, Eiche, Glas
H 160 cm x B 50 cm x T 7 cm
Maße der Motive 50 cm x 37,5 cm
Installation | Alma Lucia Balmes | ongoing since 2019
The installation wildly constant 2 consists of five picture steles. Each stele is made of upright metal rods, on which a frame of wood and glass finds its precarious balance. Each frame shows another photograph printed behind acrylic glass so that the picture itself is semitransparent and can be looked at from front and behind. These steles are thus arranged in the space that they add up to possible narratives – skulls, oars, boats, hands, bogman, and moorland are placed in relation to each other. When entering the installation, this dense arrangement prompts the viewer to find his/her own path through the works which can be looked at from all angles. While walking through the room the dimensions of the pictures seem to change, not only the viewer is set in motion but the perspectives of the location are shifting, too. If he/she is simultaneously discovering his/her own reflection in the photographs, he/she will no longer consider him-/herself to be separate from the work nor from the skull if his/her face overlays its features. The viewer is at the center of shifting dimensions, not only physically but also psychologically. The possible connections between the pictures create a dialogue with the viewer which is getting denser and wider.
wildly constant 2
Installation
steel, oak, glass
H 160 cm x W 50 cm x D 7 cm
dimensions of the motives
50 cm x 37,5 cm








